ייעוץ רפאוי עם דגש על אורח חיים ותזונה

ייעוץ רפאוי עם דגש על אורח חיים ותזונה

ייעוץ רפואי ותזונתי

אשקיע זמן להכרת בעיות הבריאות המסוימות שלך, לעומק ובאופן מפורט, ובהסתמך על המודל הביו-פסיכו-חברתי. ניקח בחשבון גם גורמים משפחתיים, גם גורמים סביבתיים וגם לחץ נפשי, ביחד עם כל הגורמים הפיזיים השגרתיים. אדאג להבין את היעדים האישיים שלך, ולאחר מכן נגיע לייעוץ על אורח חיים, על תרופות, על תוספי תזונה ובעיקר על הרגלי התזונה שלך.

הגישה העיקרית התזונתית תהיה המלצה על תזונה מבוססת צומח, כלומר תזונה טבעית וצמחית בעיקר, מותאמת אישית.

למה בכלל תזונה? מסתבר שבהרבה מאוד מצבים בריאותיים שכיחים, שינוי תזונתי מוגדר כטיפול קו ראשון, וזאת גם לפי ההנחיות השמרניות ביותר. קורה לעתים תכופות ששינויים תזונתיים הנעשים בהתאם להנחיות רשמיות נותנים תוצאות מאכזבות. אחת הסיבות לכך היא שההנחיות הרשמיות לא שונות מספיק מהתפריט הלא בריא השכיח. יש לקוות ואף לצפות שבעתיד התזונה המבוססת צומח תהפוך להנחיה רשמית.

אבקש מכל מטופל להביא עימו למרפאה עותק של בדיקות מעבדה עדכניות, רשימה של תרופות, תוספים ואלרגיות למזון או לתרופות. בנוסף אבקש מכל מטופל להביא גם רשימה של כל מה שאכל במהלך 3 ימים (יומן מזון) וגם למלא שאלון בריאות.

בעת ביצוע שינויים מהותיים בתזונה סביר להניח כי יידרש להפחית את מינון התרופות. כדי למנוע סכנות הכרוכות בתהליך הזה, מומלץ לעשות זאת רק תחת השגחה רפואית.
הגישה שלי היא בהשראת עבודתם של רופאים וחוקרים חלוצי התזונה המבוססת צומח:
ד"ר אורניש, אסלסטין, פורמן, מקדוגל וטי. קולין קמפבל.גישה זאת היא גם
הגישה המומלצת על ידי אירגוני רופאי אורחות חיים כמו ACLM, הקולג' האמריקאי לרפואת אורחות חיים.

לפרטים נוספים ראה מקורות וקישורים באתר זה.

 

סקייפ
skype

אמנם תמיד עדיף ייעוץ במרפאה, במיוחד מבחינת בדיקה גופנית ובמיוחד למפגש הראשון. למטופלים רחוקים או בחו"ל שלא יכולים להגיע למרפאה, מעכשיו תהיה אפשרות לייעוץ דרך סקייפ. מטופלים המעוניינים באופציה הזאת מוזמנים ליצור קשר איתי דרך האתר או במייל  [email protected]